ماساژ

آرامش دست یافتنی است

ماساژ

آرامش دست یافتنی است

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ماساژ با بهبود گردش خون و جریان لنفاوی باعث می‌شود مواد ‌غذایی و اکسیژن تازه به بافت‌های مزبور رسد و مواد سمی از آن خارج شود. همچنین باعث ترشح اندرونین‌ها (یا نابودکنندهای درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل‌کننده خلق و خو) می‌شود و ثابت شده است که ماساژ‌‌‌، هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می‌نماید و در نتیجه باعث کاهش استرس می‌گردد.

هنگام گرفتگی عضلانی یعنی وقتی ماهیچه بیش از حد فعالیت می‌کند و باعث درد و اصطلاحا گرفتگی عضلانی می‌گردد، با افزایش جریان خون، این مواد زائد از بدن دفع می‌شود و باعث کاهش درد می‌گردد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۰
AD MIN

ماساژ درمانی عبارتست ازدست ورزی به روی بافت های نرم بدن، ماساژ درمانی به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن کمک می کند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ماساژ درمانی به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می کنند.

ماساژ درمانی دارای سابقه ای طولانی در فرهنگ های سراسر جهان است. امروز، مردم با استفاده از انواع مختلف ماساژ درمانی برای اهداف مرتبط با سلامت در گیر هستند. در ایالات متحده، ماساژ اغلب به عنوان بخشی از طب مکمل و جایگزین (CAM )، مورد استفاده است

معمولاً انواع ماساژورها با یک مکانیسم مشابه به روی بدن اثر می گذارند. زمانیکه ماهیچه ها بیش از حد فعالیت دارند، تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد وگرفتگی و حتی اسپاسم عضلانی شود، ماساژ سبب می شود که گردش خون و جریان لنفاوی بهبود یابد و مواد غذایی و اکسیژن تازه به بافت های مزبور رسیده و به خروج مواد سمی از بدن کمک می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۰
AD MIN

دستگاه تنفسی به محض آنکه فعالیت ششها به واسطه ماساژ افزایش می یابد ، بهتر کار میکند . با ماساژ بیشتر ، ریتم تنفس آرام و عمیق خواهد شد در صورت لزوم ، می توان از طریق روش پرکاشن که روی پشت،بالای ششها انجام می شود بلغم و ترشحات برنشها را به بیرون راند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۲
AD MIN

فایده‌های بخور پوستی  

بخار دادن به پوست صورت فواید متعددی دارد؛ از جمله، باز کردن منافذ پوست و در نتیجه، نفوذ بهتر داروها و کِرِم‌های درمانی از طریق پوست، پاک کردن سلول‌های مرده پوست، تسریع جریان خون پوست، فراهم آوردن امکان پاک‌سازی عمیق کومدون‌ها (سرسیاه‌‌ها و سرسفیدها). 

روش بخور پوستی صورت

بخار دادن (بخور) به صورت را می‌توان هفته‌ای یک بار انجام داد و پس از آن، از ماسک صورت (آماده یا تهیه شده از مواد طبیعی توسط خود فرد) استفاده کرد. به طور کلی، افراد می‌توانند به 2 صورت از بخور استفاده کنند؛ یکی اینکه صورت خود را در برابر یک منبع مولد بخار قرار دهند (که این بخار می‌تواند گرم یا سرد باشد) و پس از 10 تا 15 دقیقه تماس پوست صورت با بخار، با آب سرد صورت‌تان را بشوید تا منافذ بازشده پوست بسته شوند و سپس از یک کِرِم مرطوب‌کننده یا یک ماسک صورت استفاده کنند.

در روش دوم،حوله‌ای را که در آب گرم غوطه‌ور شده ، روی صورت خود قرار ‌دهدید و پس از سرد شدن حوله، آن را بر‌دارید. این کار باید 5 تا 10 مرتبه تکرار ‌شود.

سپس مجددا با آب سرد، صورت خود را آبکشی و از مرطوب‌کننده یا ماسک صورت استفاده ‌کنید. در هر کدام از روش‌های بالا باید مراقب باشید تا پوست حساس صورت دچار سوختگی، با بخار یا حوله گرم نشود. توصیه می‌کنیم اگر پوست حساسی دارید یا دچار بیماری‌های عفونی فعال پوستی مانند تبخال یا زرد زخم هستید، از بخور دادن پوست صورت‌تان صرف‌نظر و به توصیه‌های پزشک و متخصص پوست‌تان توجه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۹
AD MIN

امروزه ماساژ ورزشی جزء لاینفک برنامه ورزشی ورزشکاران است که به رسیدن به موفقیت های جهانی و المپیک فکر می کنند. هر روز که می گذرد به این امر بیشتر واقف می شوند که رسیدن به موفقیت تنها در گرو انجام فعالیتهای ورزشی نیست بلکه آمادگی روحی و هیجانی در کنار آمادگی جسمی برای موفقیت لازم است و از سویی پیشگیری از صدمات ورزشی هم از ارکان رسیدن به پیروزی است ماساژ ورزشی چه در امر آمادگی جسمی و جلوگیری از آسیبهای ورزشی و چه در امر آمادگی روحی روانی برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۰
AD MIN

ماساژ برای فعالیت و تغذیه پوست مفید است ، غدد چربی و عرق را تحریک می کند و با تقویت عملکرد آنها سموم مترشحه را دفع می نماید . بمحض از بین رفتن سلولهای مرده پوست منافذ پوست باز می شود و تنفس و نرمی و قدرت کشش پوست بیشتر می شود. حالت پوست ، رنگ و خاصیت کشش آن افزایش می یابد و پس از ماساژ پوست از شادابی و طراوت می درخشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۴
AD MIN

مزایای:

-> کاهش احتمال بروز آسیب های ورزشی : از طریق کشش مناسب عضلانی در خلال یا قبل از رخدادهای ورزشی و ماساژ عمقی که سبب پر خونی و گرمای درونی عضلات می شود.

-> بهبود حرکات مفصلی و افزایش انعطاف پذیری عضلانی که منجر به افزایش توان و کارایی ورزشکار می گردد.

-> کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته در خلال دوره های تمرین با مسابقات

-> به حداکثر رساندن رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به عضلات از طریق افزایش جریان خون به عضلات.

-> افزایش سرعت دفع مواد زائد تولید شده در خلال ورزش مثل : اسید لاکتیک

موارد منع :

  درجه حرارت بدن بیش از °37.8،یا احساس ناخوشی

  صدمات حاد - زخمهای باز، کبودی های تازه، رگ به رگ رباط، سرما زدگی، سوختگی

• وریدهای واریسی

  سرطان

•  هموفیلی

  بیماری های عفونی پوست - عفونت باکتریایی، عفونت های قارچی، عفونت های ویروسی

  دیابت - به شدت منع ماساژ دارد

ماساژ درمان بسیار مفید خیلی از بیماریها و ناراحتیها ست و سبب می شود فرد سلامت و تناسب اندام خود را باز یابد . بدانید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است . امروزه تمام مردم از هر گروه سنی به طور روزافزونی به درمان طبیعی روی آورده اند تا بتوانند از طریق آن سلامت جسم و روان خود را ارتقا بخشند و به یک زندگی طولانی ، شاد و هماهنگ بدون هیچ گونه بیماری دست یابند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۰
AD MIN

- بهبود حالت عضلات و پوست صورت. پوست نرمتر و با قوام تر می شود

- ریلکس شدن عضلات صورت وچشمها

- تسکین سر درد ها و دردهای ناحیه صورت

- کاهش چین وچروک ریز و کم عمق پوست صورت

- تحریک جریان خون

- کاهش استرس و تنش

بهبود جریان خون و لنف پوست، با هدف بهبود قوام پوست و کشش عضلانی صورت، ریلکس شدن عضلات صورت و اطراف چشم، از بین رفتن سردرد، کاهش استرس و نگرانی از اهداف ماساژ صورت است.این مسایل در صورت ماساژ صحیح و علمی قابل دستیابی بوده و مورد قبول مکاتب مختلف هستند. لیکن در برخی از مکاتب شرقی علاوه بر مسایل فوق، تحریک نقاط خاصی از صورت نیز مطرح است که گفته می ‌شود این نقاط دارای کارایی‌ های خاصی در تنظیم عملکرد خود صورت و نیز برخی از اعضای دور دست بدن می‌ باشند.

همان ‌طور که می‌ دانید این نقاط در طب سوزنی چین باستان و یا در بعضی از متدهای عملی یوگا نیز مطرح می ‌باشد و تحریک این نقاط با هدف تحریک و جاری شدن انرژی حیاتی بدن صورت می ‌گیرد. البته با علوم امروزی، تفسیر و پذیرش وجود چنین نقاطی، چندان قابل پذیرش نمی ‌باشد، ولی همچنان به عنوان یک روش درمانی تکمیلی در بسیاری از کشورها انجام می‌ گیرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۵
AD MIN

دستگاه اعصاب با استفاده از ماساژ عمیقاَ تحت تاثیر قرار می گیرد . از آنجا که ماساژ تسکین دهنده و آرامش بخش است سیستم اعصاب را آرام می کند.اختلالاتی مثل بیخوابی ، تنش ، سردردها و سایر بیماریهای ناشی از فشارهای روانی تحت تاثیر قدرت شفابخش تماسهای انگشتان بهبود می یابند و به جای آنها آرامش و صلح به مغزهای آشفته و نگران باز می گردد. نتیجتا اثر ماساژ بر اعصاب می تواند برانگیختگی ، زیاد شدن فعالیت ماهیچه ها ، رگها و غددی باشد که آنها را کنترل می کنند .ماساژ هنگام خستگی و خواب آلودگی بسیار ارزشمند است .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۳۷
AD MIN

ماساژ دستکاری لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی و بافت همبند با استفاده از تکنیک‌های مختلف، به منظور افزایش عملکرد، کمک در روند درمان، و ترویج آرامش و آسایش است. ماساژ شامل کار و اقدام در بدن با فشار ثابت یا در حال حرکت و یا لرزش، و کمک به حرکات مکانیکی بدن است که می‌تواند با دست، انگشتان، آرنج، زانو، ساعد، و پاها انجام می‌شود. بافت هدف ماساژ شامل عضلات، تاندونها، رباطها، فاسیا، پوست، مفاصل، یا سایر بافت همبند، و همچنین رگهای لنفاوی، یا اندام‌های دستگاه گوارش است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۱
AD MIN